Review: Yankee Candle Honey Lavender Gelato

Honey Lavender Gelato, oftewel het meest verwarrende YC geurtje tot nu toe, eindelijk uitgebreid getest.

20170617_113236_resized

Misschien moet ik er eerst even bij uitleggen dat ik zowieso een rare ben wat betreft lavendelgeuren. Ik ben helemaal weg van de geur van verse lavendel en mijn balkon staat dan ook vol met heerlijk geurende lavendel plantjes.

20170615_132308_resized
Maar de geur van gedroogde lavendel vind ik weer wat minder.
En ook van lavendel in geurkaarsen ben ik niet zo’n fan van, tenzij het in een goede mix zit. Anders krijg ik hoofdpijn.
Je wilt trouwens niet weten hoe moeilijk ik ben met vanille geuren!
Alhoewel, pas geleden heb ik een meltje van Kringle Vanilla Lavender geprobeerd en die vond ik best lekker. Never mind dus.

Van Honey Lavender Gelato had ik verwacht dat deze precies zoals de naam zou ruiken. Yankee Candle vind ik namelijk normaal gesproken ‘spot-on’ met hun geuren en de bijgehorende namen.

Maar bij deze geur rook ik voornamelijk… fruit!!
Ja, ik viel ook bijna even van mijn stoel. Snel de geurnoten opgezocht.
Ik was namelijk weer koppig en had niet van tevoren de geurnoten opgezocht. Soms moet je een beetje gewaagd leven.
En wat is de hoofd geurnoot van Honey Lavender Gelato? Juist. Bramen!
Huh?
En die keuze begrijp ik eigenlijk niet zo goed van Yankee Candle. Je verkoopt een geur die (even in het Nederlands) Honing Lavender Vanille-ijs heet, en je gooit er als hoofd geurnoot bramen in. Vandaar dus dat dit voor mij tot op heden het meest verwarrende YC geurtje is.

Ik weet eigenlijk ook nog steeds niet of ik deze geur nou wel of niet lekker vind.
Het is een zachte fruitgeur met een vleugje lavendel en af en toe ruik ik de honing er doorheen. De ‘gelato’ ruik ik er zelf niet in, maar anderen roken dit wel aanwezig genoeg. Ook vind ik de geursterkte vrij licht en dat is het grootste minpunt. Ergens intrigeert deze geur combi mij genoeg om er af en toe tarts van te blijven kopen, maar een jar hoeft van mij niet.
“Honey Lavender Gelato, een beetje vreemd, maar wel lekker”. Denk ik.

Officiele geuromschrijving volgens de Yankee Candle website:
Top: Blackberry
Mid: Lavender
Base: Vanilla Cream, Honey

Ps. Deze geur is trouwens niet te koop in Nederland. Het is een US geur maar wel via Yankee Candle UK te bestellen.
http://www.yankeecandle.co.uk/

 

Leave a Reply

