Review: Josien’s Geurboetiek waxjes

Altijd fijn om weer een Nederlands wax merk te ontdekken.
De geurkaars/wax verslaving kan namelijk tot een behoorlijk dure hobby leiden. Het zijn ook vooral de internationale verzendkosten die het zo belachelijk duur maken.

Dus toen ik Josien’s Geurboetiek voorbij zag komen, volgde er al snel een bestelling van deze 24-jarige creatieve ondernemer.

Dit zijn de geuren die ik heb besteld:

20170725_113908_resized

Een aantal van deze waxjes heb ik inmiddels getest, en ik heb hiervoor een hoge theelichtbrander gebruikt.

Aardbei Slagroom:
Deze geur is een geur om je vingers bij af te likken. Slagroom met aardbeien… wie lust dat nou niet? Een heerlijke zoete geur.”
Ik rook bij deze geur overduidelijk de aardbeien. De slagroom vond ik helaas iets te weinig aanwezig. Het had van mij net wat romiger mogen zijn. Maar voor de rest is dit een goede ongecompliceerde aardbeiengeur.
Ik heb twee wax meltjes gebruikt, en dit was precies goed voor de grootte van mijn huiskamer.

20170711_100449_resized

Fluffy Pink Candy:
Deze geur wordt omschreven als “een mix van sappige bubblegum, suikerspin, sappige appels en peren tot elkaar vermengd met gesuikerde snoepjes, zuurtjes met Madagascar vanille.”
Dit is vooral een lekkere zoete snoepjes geur met een vleugje fruit.  Ik rook voornamelijk een mixje tussen de bubblegum en suikerspin. Een aanrader voor de zoete geurliefhebbers onder ons! Ook hierbij heb ik twee wax meltjes gebrand.
20170725_113631_resized

Love Juice:
Dit is een vrij nieuwe geur en wordt omschreven als “een flirterige geur die doet denken aan een verliefd paar en plezier in het leven. Deze geur is een oranje boeket met de nectar van sappige perziken en zachte muskus . Noten zijn sinaasappel, perzik , abrikoos , gardenia , jasmijn , muskus en droog.”
Dit is een wat sterkere geur, en ik heb hier dus maar 1 meltje van hoeven te gebruiken. Deze geur vond ik vooral een mix van licht bittere sinaasappel, zachte perzik, jasmijn en gardenia. Dit geurtje zou ook goed passen in een ‘bloemengeur’ categorie.
20170725_113816_resized
De waxjes geven een goede geursterkte af.
Wel zou ik aanraden om minimaal 2 meltjes van een geur te kopen om deze geursterkte te krijgen. Je kunt er dan voor kiezen om de geursterkte op te bouwen naar persoonlijke wens, en je zou ook geurtjes kunnen mixen. Erg leuk om mee te experimenteren dus!

*De wax meltjes zijn te koop voor €0,50 per meltje en de geuren gemiddeld 8 uur mee op een theelichtbrander.

Verder kun je op de website terecht voor mooie branders, leuke accessoires en het bekende merk
Heart & Home.

Tevens heeft Josien’s Geurboetiek sinds kort het assortiment uitgebreid met
twee top merken op het gebied van geurkaarsen en waxmeltjes:
Village Candle en Scentiments UK.
Vooral van die laatste ben ik zelf erg groot fan, en ik was dan ook erg blij met het nieuws dat dit merk nu eindelijk in Nederland te verkrijgen is!
Van Village Candle staat er trouwens nog een jar van Cozy Cashmere op het wensenlijstje, dus dit is dubbel goed nieuws voor mij.

Ook kun je Josien’s Geurboetiek regelmatig op markten tegenkomen.

20294017_1996397423926133_3142407431574736493_n

Dus mocht je zelf een keer wat geurtjes willen ruiken, of Josien om persoonlijk advies willen vragen, dan raad ik je aan om zeker haar website en Facebook pagina goed in de gaten te houden voor updates!

https://josiensgeurboetiek.nl/home!/

https://www.facebook.com/josiensgeurboetiek/

*Foto van marktkraampje ©Josien’s Geurboetiek

 

Leave a Reply

